Apabila kita sendiri di uji dengan apa yang sering kita dakwahkan, itu petanda Allah sedang mendidik kita agar melaksanakan apa yang kita perkatakan. Bersyukurlah kerana Allah masih sudi mengingati kita dalam usaha kita mengingati manusia.......

Wednesday, May 4, 2011

Hati yang menangis


Tuhanku….

ketika hati ini menangis,
hanya kau saja yg tahu
Ketika aku terus diuji,
Ketika tiada siapa sudi menemani,
Kaulah  tempat ku merintih
PadaMu tempatku menagih kasih
Ketenangan kurasakan bila mendekatiMu

Tuhanku….
Ketika aku dalam kepayahan,
bersendirian dihimpit cubaan
Kau beri aku kesabaran,
pengalaman mengajar arti kematangan
Lantas Kau membuka pintu hatiku,
untuk memberi kemaafan
Pada mereka yang pernah melukai diriku

Tuhanku….
Ketika aku kebuntuan
Kau berikan aku kekuatan,
kau tunjukkan aku jalan
Kau tidak membiarkan aku sendirian

Tuhanku….
Yang Maha Pengasih, Rahmatmu tak terkira
Sungguh aku merasa berdosa karena dulu sering lalai
Terimalah taubatku, kuatkanlah jiwaku dan sabarkanlah diriku
Bantulah diriku dalam mencari hidayahMu
Permudahkanlah jalanku dalam mencari Mu
Tunjukkanlah jalan keluar kepada ku
Sesungguhnya hanya Engkau yang mengetahui isi hatiku
Amin.....


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...